en beatle i globen

2011-12-10


Lyssnade mycket på The Beatles i höst. Inte minst på plattan ovan.

Under hösten blev det också klart att en av de två kvarlevande i bandet skulle komma till Sverige den tionde december. På bilden syns han uppe till höger. Turnén heter "On The Run". Ett av spelställena är Globen i Stockholm. Jag ska dit.

Paul McCartney har haft en framgångsrik karriär. Kort sagt. Främst som en av ledfigurerna i The Beatles. Också som soloartist. Något som tagit sig olika former sedan världens genom tiderna största grupp splittrades för 40 år sedan. För att fylla ut ett stycke text.

Ensam och tillsammans med många är han upphovsman till en diger samling låtar. Inte minst i samarbete med John Lennon, George Harrison och Ringo Starr. Ett stycke musikhistoria. Att rada upp några vore dumt. Att skriva upp samtliga vore ännu dummare. Därför väljer jag att endast nämna en.

Nedan ses en av mina favoriter från åren med The Beatles. Här gör han den med sitt gamla band Wings som bildades strax efter den ovannämda splittringen. I ett liveklipp från 1976.


Kommentarer
Postat av: Olga

sv: Eller hur, tyckte verkligen att den var sevärd! Fast jag måste nog hålla med dig, hon som gjorde dokumentären var lite, hm, jobbig ibland.



Haha åh! Love Actually är verkligen den gulligaste filmen som finns. Men det blir faktiskt ingen riktig jul utan den. Den gör mig bara så mycket glad! + att de flesta skådisarna är underbara.



Behöver jag ens säga att jag är avundsjuk? Hoppas det är fantastiskt och att du får en grym kväll!

2011-12-11 @ 14:58:32
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Din blogg är nedrans fin, men hela mitt internet stannar upp totalt när jag kommer in på den... Väldigt underligt!

2011-12-11 @ 16:38:59
URL: http://benjaminochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning