frihetens tid

2011-02-11
Ibland har jag tid. Mycket tid. En hel förmiddag. Och lite till. Känns bra. I alla fall på fredagar.

Sover lite extra. Läser dagens nyheter. Börjar med feta kulturdelen. Läser Strage. Biorecensioner. Livsstilsreportage. För att sedan ta mig an vad som hänt i världen. Allt i ensamhet. Underskattat.

Det snöar ute. Väldigt mycket. För mycket. Det har varit för mycket av den varan. Bussar står still. Tåg också. Orkar inte klaga. Människor som inte gör sina jobb. Jag bryr mig inte. Just nu. Ska inte ut förrän på eftermiddagen. Till fots. Den jag kan lita på. Den ska jag tro på. Mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning