nytt: med musiken som minne

2011-11-29


Musik gör att jag lätt kommer ihåg saker och ting. Jag ser saker jag sett förut. Jag känner saker jag kännt förut. På gott och ont. Låtars melodier får mig att minnas mer. Och tvärtom. Konstigt nog. För på senare tid kan jag minnas väldigt mycket när jag lyssnar på ny musik.

För över en månad sedan gav Gävlebördiga The Sound of Arrows ut sitt andra album, Voyage. En electropopduo. Något vi vid det här laget är tämligen bortskämda med. Det fullkomligen kryllar av ömma pojkar som har tillgång till fritid och mjukvara att göra modern synthmusik på. Det gör inget. Så länge vi inte ser det i det landsomfattande tv-programmet som återkommer varje vår. Då är det mesta okej.

För att knyta an till min inledning. Lyssna på låten. Lyssna på början. Synthsvepandet. Ackordföljden. Och det efterkommande. Minns.

Ny musik kan vara mer än bara ny. Det kan till och med vara ett potentiellt soundtrack till ett gånget liv.

Kommentarer
Postat av: agnes

nj, absolut inte. serenades skiVa kom Verkligen (måste skriVa med stor bokstaV pga en del tangenter funkar ej annars HäHä) i rätt tid. men krunegård är alltid krunegård liksom oCH det är lite speCiellt. Hoppas på att den är sådär Vår-bra oCH som första skiVan.

2011-11-30 @ 16:20:42
URL: http://baradans.blogg.se/
Postat av: Petter

sv: Håller verkligen med om att Filter är bland det bästa på tidningsfronten! Just därför var det så kul att få vara med i den, det är inte alltid man kan välja att vara med i så trevliga tidningar.



Hehe, du har faktiskt helt rätt. Jag satt och kollade på det avsnittet innan och så kom idén. Och det säger nog en hel del om oss båda haha. Men ska man vara insnöad på något ska det väl vara Twin Peaks och David Lynch! :)

2011-12-02 @ 16:58:28
URL: http://sgtsalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning