popkulturell berikning

2011-11-22


Förra torsdagen tog jag tunnelbanans röda linje söderut. Steg av vid Hallunda. Aldrig varit där tidigare. Och eftersom jag innan läst på kartan för dåligt frågade jag, på turistmanér, efter den bästa vägen till stället där alla böcker bor. Hittade tillslut.

Musikjournalisten Andres Lokko samt DJ och klubbarrangören Nathan Hamelberg skulle på bibliotekets öppna scen samtala om musik. Ett samtal som snuddade vid det mesta som går att säga om musik och dess betydelse för samhället. Och tvärtom.

Kunskapskanalen var där och filmade. Ovan ses ett smakprov. Längre fram i vinter kommer ett längre inslag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det här är en av anledningarna till varför jag skulle vilja bo i en större stad.



Svar: Jag är en riktig Frankrikenörd. Jag har läst franska sedan sjuan och ska läsa det nästa år också. Jag älskar det. Och ja, jag romantiserar Frankrike väldigt mycket. Men samtidigt är jag medveten om det och då är det nog okej.

2011-11-22 @ 19:00:56
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/
Postat av: Karin

>Ja, åh, jag älskar absolute christmas! Och dammsugare! Och kaffe! Och tillsammans blir det allra bäst!

2011-11-23 @ 10:48:29
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/
Postat av: Johanna

Svar: Ja, så tror jag med.



Jag valde franska för att min mamma var franskalärare, och det kändes som det enda jag kunde välja. Fast det var inget negativt med det. Jag har inte ångrat det över huvud taget.

Jag skulle vilja göra något projektarbete som har med Frankrike och franska att göra. Vad gjorde du som projektarbete? Vad gick du för program?

2011-11-23 @ 11:16:26
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/
Postat av: Olga

sv: Tack tack! Åh ja, clementiner och apelsiner tillsammans med ett gäng härliga julfilmer är inte helt fel. Försöker skriva en lista med filmer som jag verkligen måste se under december.

Bästa Karl-Bertil! Så himla fantastisk jultradition att titta på. Och ett så otroligt bra budskap!



Otroligt intressant program, det vill man ju absolut höra mer av!

2011-11-23 @ 18:45:39
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: Melwa

Haha, herregud. Jag bor till och med i Hallunda och jag missade detta? Ändå roligt att läsa på en oväntad plats att det faktiskt händer lite saker där, haha! :)

2011-12-06 @ 12:18:23
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning