nytt: bra från brooklyn

2012-02-29


Jag har hittat något fint.

Chairlift är en duo från delstaten Brooklyn i New York. I Januari gavs deras skiva "Something" ut. Jag gillar den väldigt mycket. Melodierna. Förpackningen. Sången. Ljudet. Orkar inte orera för mycket. Det här är bra. Riktigt bra. Punkt slut.

Skulle kunna lägga upp vilken låt som helst från plattan. Alla är bra. Men lyssna väldigt gärna på "I Belong In Your Arms" som jag länkat till här ovan.

Har lyssnat flera gånger på albumet. Soundet passar bra till pre-vårvädret som råder just nu. Samtidigt grämer jag mig över att jag inte såg dom live när de var på Sverigebesök i början av året.

Här hittas hela skivan.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh! Bra ju!

2012-02-29 @ 20:47:24
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/
Postat av: Melwa

"Orphan" är fetingbra, har den hemma!

Tänkte ge dig lite tips av filmer som är bra, men även tips om filmer som du bör låta bli att se (urdåliga, med andra ord.) Vissa av de filmer jag valt ut som bra är lite tveksamma de med, inte skitbra filmer, men jag tycker ändå de är sevärda och har underhållningsvärde och tänker att du kanske skulle gilla dem: "Barnhemmet", "Paranormal activity", "Antichrist", "Skeleton key", "Knife's Edge", "Session 9", "1408", "House of the devil", "Shelter", "Tale of two sisters", "The Haunting in Connecticut", "Wishing Stairs".

Här är några jag sätter stor varningslapp på, skitdåliga: "They", "The Marsh", "KM-31", "No-do", "Grudge 2", "Insidious"... ja. Det finns förstås många fler, men de har jag väl lyckligtvis lyckats förtränga.

Och så några som är dåliga på ett charmigt sätt, ifall du känner för b-skräckis någon kväll: "The Locals", "Trance" (på svenska heter den "Mumiens förbannelse". Bara det liksom.) och "Psalm 21" (en svensk skräckfilm med Extremt övermått av fula, brinnande ansikten. Riktigt dålig, men rolig på grund av dåligheten. Dessutom någon scen som faktiskt är obehaglig.)



Och, som nämnd lite utanför, en zombie-film som jag faktiskt gillar: "The Abandoned". Den är inte sådan där vanlig zombiefilm alls, kan väl egentligen inte kallas för det, men den är lite b ibland, men fint filmad och liksom mysig. Tycker faktiskt du ska se den, med lite halvlåga förväntningar sådär.

2012-02-29 @ 23:05:14
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Erika Wallberg

Chairlift är riktigt riktigt grymma!

2012-03-24 @ 20:04:45
URL: http://mrsdaydreamer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning