nytt: musik som allmänbildning

2012-07-31
Ibland blir det stiltje i mitt musiklyssnande. Jag får inte längre det jag vill ha av musiken.
 
Jag kan ha tröttnat på att lyssna efter melodier. Tröttnat på att känna en viss rytm. Tröttnat på att lyssna efter meningsfulla texter. Tröttnat på att lyssna efter speciella röster. Tröttnat på att känna samma sak.
 
Då behövs det något nytt. Något jag sällan lyssnar på annars. Sånt som kan ge perspektiv. Det behöver inte vara bra. Det behöver inte vara i min smak. Det är snarare mer värdefullt om det är något jag aldrig hört talas om.
 
Oftast kasseras den sortens musik. Det blir något jag glömmer bort. Må så vara. Men det har i alla fall gett mig något. Det har banat iväg för nya musikaliska insikter. Vilket kan leda till någon slags allmänbildning.
 
Det är förstås individuellt. Klippet nedan kan vara ett exempel för mig. För att jag ska fortsätta gilla att lyssna på musik.
 
Begränsningar är så jävla tråkigt.
 
 
Fotnot: Ta gärna en närmare titt på omslaget. Det är intressant. Objektivt sett.

Kommentarer
Postat av: Petter

Haha ja, det är fint. Nackdelen är dock att man blir lite avtrubbad och glömmer bort det fina med att få sån positiv respons på det man gör.
Men vissa kommentarer lägger man märke till, som dina bl.a. Tack!

2012-08-10 @ 15:15:28
URL: http://sgtsalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning