Tidspessimisten

2012-11-27
Halv fem, hade vi bestämt. På torget.

Tänkte gå tidigt. Bara för att gardera för eventuella hinder på vägen (vad nu det skulle kunna vara). Eller nej, föresten. Det blir kallt att vänta i tio minuter. Det är ju trots allt minusgrader. Fem i halv blir bättre. Då hinner jag ta det lugnt på vägen. Så får det bli.

Ändå stegar jag i rask takt mot torget. Trots tidsmarginalen.

Ett första SMS i min telefon säger så att "kvart i skulle passa mycket bättre". Låt gå för den här gången, vad ska jag annars göra? Har redan hunnit för långt för att vända om och vänta in tiden.

Går ännu snabbare för att få upp temperaturen. Småjoggar nästan. Lite för fort. Blir svettig.

Ett andra SMS säger att att "klockan sex, prick" blir allra bäst. Då är jag redan framme. Den stora halsduken och vantarna är överflödiga efter den snabba promenaden. Den fixade frisyren är förstörd av snön i luften.

Klockan kvart i sex kommer det tredje och sista SMS:et som säger att "det inte blir av".

"Det körde ihop sig". K-ö-r-d-e i-h-o-p s-i-g.
 
Suck.

Affärerna har helgdagsstängt. Och eftersom jag har hela kvällen fri och avstått andra aktiviteter tar jag en alldeles för lång långpromenad innan jag går tillbaka hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag avskyr när det händer... Besvikelsen när någon ställer in i sista sekund och det är för sent att göra upp andra planer. Man känner sig misslyckad, även om personen hade en rimlig anledning.

2012-11-28 @ 12:29:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning