inför det som komma skall

2011-11-15


Jag övningskörde igår. I den tätort jag färdades i fick jag vara extra observant på allt som rörde sig.

På en infartsväg stötte jag på ett ovanligt hinder. Den närliggande bostadsrättsföreningen höll på att förbereda inför julen. En stor gran låg på lastbilens släp. En sådan gran som sen ska stå och bära ljus och sprida stämning. Den var för lång. Stack ut med toppen ut mot vägen. Jag fick väja kraftigt.

Det kan tyckas vara en onödig observation. Det kan det vara också. Men jag väljer att se det som en metafor.

Kommentarer
Postat av: melwa

ÄNTLIGEN någon som kommenterar på min Dragon Ball-samling! Kommentarena jag fått på det här inlägget utgör en enorm kontrast till ett liknande inlägg jag för några år sedan publicerade på min dåvarande blogg som mest lästes av amerikaner. Där verkade alla känna igen serieböckerna.

Tyvärr står de kvar hos mina föräldrar än idag. Jag skulle gärna tagit med dem när jag flyttade, men jag glömde det, och nu har det aldrig riktigt blivit tillfälle för att flytta 42 böcker på en gång. Jag kanske borde göra det successivt. Gillar du också Dragon Ball, eller kände du bara igen serien?



Och för övrigt var det även underbart att höra att du gillade blogginlägget så mycket, jag blev jätteglad för din kommentar! Tack så mycket.

2011-11-15 @ 13:44:49
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Olga

sv: Eller hur! Deras låtar är så mycket mer än Yesterday och Yellow Submarine. (Även om de två låtarna också är helt fantastiska!) Sitter hemma med en hög Beatles-skivor och hittar låtar jag aldrig hört förut, som är hur bra som helst. Hmm, favoritskiva. Abbey Road är fantastiskt bra och With The Beatles är också en favorit. Fast det är nästan omöjligt att välja.



Otroligt bra blogg du har här. Blev väldigt glad av inlägget ovan men också av dina musiktips. Soundtracken till Submarine och Into the wild är magiska. Och filmerna likaså!

2011-11-15 @ 14:16:22
URL: http://beyondthis.blogg.se/
Postat av: melwa

men! du måste ta upp det där igen! saker man minns som sådana ljusglimtar och som man absolut sträckläst när man väl börjat, sådana måste man bara återvända till! gör det bara, jag tror dragon ball till och med finns på biblioteket om du skulle tycka att det blir för dyrt. och om det är något du undrar över i böckerna så Måste du fråga mig, för jag har extremt onödiga och extremt stora kunskaper om den mangan, och jag får aldrig tillfälle att använda dem! jag kan ju också tillägga att dessa kunskaper förvärvats dels genom hängivet internetnördande, dels genom att jag noggrannt läst varje volym åtminstone fyrtio gånger (ja, det är sant.) visst är de repetitiva och kanske inte vansinnigt välgjorda, men jag Älskar dem! bli en nörd du med!! 8D

2011-11-15 @ 14:25:23
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning