Att höra fel

2012-11-09
Hon önskade mig en trevlig helg.
 
Jag tyckte det lät som "Tack för hjälpen!". Det hade passat för situationen och de rådande omständigheterna. Därför svarade jag: "Det är lugnt".
 
Lugnt? Behövde hon inte önska mig en trevlig helg? Har jag alltid bra helger som inte behöver önskas bli bra? Nej, det stämmer inte.

Å andra sidan vet jag inte om hon hörde mitt svar. I alla fall inte att döma av hennes gensvar. Kanske brydde hon sig egentligen inte. Kanske brydde hon sig inte om att jag skulle ha en lugn helg.
 
Till slut tänkte jag att båda hade hört fel. Ingen av oss hade hört varandra. Vi kunde ha sagt vad som helst.
 
Det kändes bra. Då blev jag lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning