när allt faller på plats

2011-12-23


Idag är det den ultimata stressdagen för många. Handelns julafton även kallad. Ingen kopplar av. Allt ska kompletteras. Även det som redan kompletterats. En känsla jag bara snuddade vid när jag traditionsenligt var inne och vände i stan på förmiddagen.

Satsade sen på att julstäda mitt rum. Det ser i stort sett likadant ut som förut. Bara mindre damm.

Snön har legat på marken en dryg vecka. Tack vare några minusgrader. Nu är det färre. Lagom till imorgon borde den därför ha smält bort.

Fotnot: Denna dag brukar kallas något annat. Tänker dock inte göra något medvetet ordskämt som anspelar på mitt korta namn. Det får alla andra göra.

Kommentarer
Postat av: karin

hahaha, underbar fotnot!

2012-01-07 @ 00:39:20
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning