2012 i bild: Mitt Stockholm

2012-12-29
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petter

sv: Haha javisst, såg Close Encounters of the Third Kind häromveckan så titeln låg rätt nära till hands. Bilden kom dock till innan! Filmen är skitbra, lätt en av hans bästa.

För övrigt: är rätt säker på att bilden efter det igenvuxna fönstret är tagen på mitt favoritställe i Stockholm, Helgalunden vid Allhelgonakyrkan på söder. Blev bara så otroligt glad när jag såg den bilden, älskar det stället. Satt i gräset där en tidig morgon efter popaganda och mådde så jäkla bra.


Svar: Det har du alldeles rätt i! Även det igenvuxna fönstret ligger i närheten av Allhelgonakyrkan fast på andra sidan av där jag tagit bilden du kände igen. Tror nog det är en tämligen bortglömd del (eller inte?) av Södermalm. Den liknar väldigt mycket en svensk småstad med de fina husen som omger parken och den fina kyrkan. Kul att du också nämner Popaganda, det var faktiskt i samband med festivalen som jag, för ett par år sedan upptäckte denna oas!
Kontakt

2013-01-07 @ 15:37:49
URL: http://sgtsalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning