nytt: elektrock

2012-02-10


Vill introducera ett band för er. Enter Shikari. Från England.

Läs inte vidare om du redan hört talas om dom.

Ponera att det finns en sorts rockmusik skapad för manligt öldrickande personer. På liknande sätt skulle Enter Shikari vara till för den energidrickande och koffeintrippande ungdomen.

Det är stundtals lugnt som i en mysig gitarrballad. Emellanåt är det gutturala vrål och rejäla breakdowns med dansgolvskänsla. Enklast uttryckt spelar de en slags post-hardcore. Sammanfattat är det röjigt och dynamiskt. Musik som får en att vara engagerad. Hela tiden. Lyssna bara på teasern från deras nya album ovan.

Deras två tidigare studioalbum "Take to the Skies" och "Common Dreads" var starkt präglade av ett rått rocksound där synthljuden omringade gitarrerna.

På nya skivan "A Flash Flood of Colour" har de gått en riktning där de distade gitarrerna tonats ned en aning. Till förmån för allt mer eletkroniska inslag. Det har gett en mer rund ljudbild. Bra eller dåligt? Jag säger det första. Ointressant observation? Kanske. Lyssningsvärt är det i alla fall.

Här hittar du hela skivan.

Nedan hittar du deras tidigare.

Take to the Skies
Common Dreads

Kommentarer
Postat av: Melwa

Jag gillade vad jag hörde, så tack så mycket för tipset!



Och åh ja, den där bilden du kommenterade på är verkligen helt fantastisk. Sådär ser det ut på många ställen i Japan, fast där är det liksom helt naturligt och vanligt. Jag längtar tillbaka dit så jag dör. x_x

2012-02-11 @ 08:23:18
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: ja ohja. sjukt mysigt att lyssna på.

2012-02-11 @ 20:19:04
URL: http://fluorescentadolescent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning