vägskäl

2012-05-05


Kommentarer
Postat av: Melwa

Åh, tack för dina fantastiskt fina svar på frågorna! Och tack så mycket för kommentaren om fotot. Jag tar det som en komplimang att det såg ut som en annan stad. XD Inte för att jag inte gillar Stockholm, men äh.



"Mulholland Drive" var ett oerhört bra val på film man får se resten av livet, måste bara säga det. Och att alla dina svar lät som utdrag från "Naiv. Super" av Erlend Loe, vilket är en väldigt stor komplimang, tycker jag! Underfundiga, lustiga och poetiska!



(har du sett några skräckfilmer på länge, by the way?)

2012-05-05 @ 17:22:01
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Melwa

AAH, LÄSTIPS INDEED! Köp den genast! Den finns på samtliga Pocket Shop i stan. En riktig liten pärla, tror du skulle älska den!



Alltså, jag har sett så många skitdåliga skräckfilmer den senaste tiden att det är rent ut sagt sjukt att jag inte gett upp och slutat hyra dem. Sist såg jag kanadensiska "The Chair" med taglinen "Varsågod och sitt..." (på engelska: "Sit down and shut up.") När den var slut sa jag till mina medtittare att "nej, men alltså, den var ju ändå helt okej". Någonstans efteråt insåg jag hur låga mina krav blivit.

Men, för att komma tillbaka till dina forna skräckfilmsdagar rekommenderar jag väl att du ser någon av de jag tipsade dig om. Hyr ett helt gäng, det är ju ändå beroendeframkallande! Jag såg faktiskt en gammal, bra skräckis rätt nyligen: "The Changelling". Lite B på sina ställen, men också lite läskig ibland, och spännande! Rekommenderar den också nu när jag ändå är i farten.

2012-05-05 @ 19:46:59
URL: http://melwabythegarden.blogg.se/
Postat av: Johanna

grym bild. den var så levande på något sätt!

2012-05-06 @ 07:51:05
URL: http://fluorescentadolescent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning