Att prestera (del 2)

2012-11-21
Till slut kom jag på det.

Jag skulle säga: "Att lyssna på ny musik när man är ung hör ju ungdomen till".

Skulle bara vänta på en lucka att inflika min mening. Det är inte alltid lätt.

Nu? Nej, för sent. Någon annan tog ordet.
 
Det ska tydligen till att avbryta någon. Men det skulle få mig att framstå som otrevlig. Vem vill bli avbruten?

Till slut kom det. Läget med stort 'L'. Det uppstod en paus på en och en halv sekund. Då sa jag det:

"Att lyssna på ny musik när man är ung hör ju ungdomen till"

Det blev tyst.

Hade jag golvat dom? Eller vad hände? Det va ju ett jättebra inflikande, det tyckte jag verkligen.

Det hade passat bra om det inte vore för att de slutat prata om 'ens favoritband' och nu istället var inne på en annan, men djupare, diskussion om 'ålderskriser'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning