Gammalt: Kite - I give you the morning

2012-10-10
 
Tycker det är på tiden att visa en bra låt.
 
För ett år sedan tipsade jag om synthpopduon Kite. Inbillar mig att det är förvånansvärt få som känner till dom. Det borde vara några fler.
 
Låten i inlägget är en cover av den svenska trubaduren Fred Åkerströms (1937-1985) "Jag ger dig min morgon". Videon är en inofficiell sådan av ihopklippt material ifrån en film av tyska stumfilmsregissören F. W. Murnau (1888-1931). Kombinationen fungerar förvånansvärt bra.
 
Fotnot: "Jag ger dig min morgon" har ett par gånger blivit ironiserad av Killinggänget i några av deras produktioner. Bl a i I manegen med Glenn Killing.

Kommentarer
Postat av: andreas

twin peaks är det bästa som hänt världen. skulle jag nog vilja säga!

2012-10-11 @ 15:08:54
URL: http://popluggen.blogg.se
Postat av: Petter

Ja Berlin var verkligen fint sådär tidigt på morgonen. Tyst, lugnt och totalt motsatsen till hur det är mitt på dagen. Rekommenderas att uppleva!

2012-10-11 @ 18:23:57
URL: http://sgtsalt.blogg.se
Postat av: E

Jag älskar verkligen Fred Åkerströms version, men den här var ju också fantastisk på sitt sätt! Tack för en ny låtupptäckt.

Svar: Det var så lite så! Alla låtar Kite gjort på deras fyra EP-skivor är minst lika fina och spröda.
Kontakt

2012-10-26 @ 11:46:33
URL: http://naglarnamotglas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning