stockholm c

2010-10-02
Tillbringade kvällen i stan. Härligt väder. Höstväder. Trevligt sällskap. Längesen sist. Var på bio. Toy Story. Del tre. Bästa på länge. Härligt. Femton år sedan första. Åren går.

Filmen slut. Springer till tåget. Minuten kvar till avgång. Kommer fram. Hinner inte. Dörrarna stängs. Tåget åker. Står kvar på perrongen. Missade. Halvtimman till nästa.

Hänger inte läpp. Faktiskt. Kopplar av. Andas ut flåset. Drar till närmaste Pressbyrå. Bläddrar tidningar. Älskar tidningar. Snedstreck. Magasin. Fullkomligt. Av alla slag. Innehållet spelar liten roll. Oftast. Det är upplägget. Omslaget. Layouten. Notiserna. Reportagen. Allt sammantaget.

Sedan. Tar trappan. Gatuplan. Nästa Pressbyrå. Ställer mig på rad. Greppar samhällsblaskan. Bland andra tidningsläsare. Ser intellektuell ut. Läser en stund. Pressbyrån. Kanelbullar. Kaffe. Bananer. Äpplen. Kostar svindyrt. Köper inget. Kilar ut.

Återgår till perrongen. Pluggar in mp3-ljud. Öronen aktiveras. Iron Maidens senaste. Isolerar mig själv. Mitt bland folket. Mycket människor finns. Olika personer. Olika mål. Alltid kul. Observerar. Förbipasserande tonåring. Alkholpåverkad. Troligtvis. Säger något till mig. Hör inte. Lyssnar på musik. Är onåbar. Hon fortsätter vidare. Lika bra. Det är spännande. Huvudstaden. På kvällen.

Tåget rullar in. Eget dubbelsäte. Höjden av lycka. Åker hem.

Ett moment. Några stycken. Förevigat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning