om eftermiddagar

2012-05-07
Det finns ingen tid på dagen som världen ser finare ut än på eftermiddagen.

Himmlen ska helst vara blå. Solen måste skina och kasta långa skuggor. Vinden ska blåsa lätt och varmt.

En sån eftermiddag var det idag när jag var ute på promenad. Och sånt vill jag ju fota och få på bild. Hade dock ingen kamera med mig. Därför försökte jag titta väldigt lite på naturen. Allt för att inte gräma mig över vilka fina kort som kunde tagits.

En bild säger mer än tusen ord. Borde därför skriva en väldigt lång text för att ersätta de uteblivna bilderna. Men det orkar jag inte. Det kommer fler liknande dagar.

Försökte istället leva mig in i de låtar jag lyssnade på. Några jag helst förknippar med dagar som dessa.

Här är en av dom. En bra liveupptagning.







Kommentarer
Postat av: Victoria

Känner ju att man måste till Hultsfred för att få se the Cure alltså!

2012-05-07 @ 19:52:06
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/
Postat av: Victoria

Det kommer förmodligen inte jag heller... Och ja, hoppas kan man ju alltid!

2012-05-07 @ 21:09:06
URL: http://pulsensfrekvens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nöje och Underhållning